четвъртък, 21 ноември 2013 г.

Кулинарно и не съвсем: IV част

Май ще закриваме сезона на своеобразната ми манджа. Е, ако ме озари някаква муза, може отново да забъркам подобни истории, но за момента ще си починем. Остана само да си приготвим и зимнината, за да сме спокойни за предстоящия сезон. Малко късничко, но по-добре отколкото никога, нали така? :)

Ето и какво включих аз в тазгодишната зимнина...


"Манджа с действие"
IV част

Зимата наближава, времето става все по-студено, а скоро синоптиците прогнозират сняг. Ред е на зимнината.

Ще започнем с царската туршийка – изобилие от вкус и цветове. За целта ще се възползваме от проблемите с бежанците. Хем са многобройни, хем са разнородни – разнообразието е гарантирано. Така никой няма да остане равнодушен и всеки ще оцени царствеността на пъстрата ни туршия.

В този дух ще си подготвим и киселото зеле. Не може българска къща без поне един бидон. Ама хубаво трябва да го приготвим, както си му е редът. Толкова да е хубаво, че да си гарантираме опияняващата му миризма, по нищо неотстъпваща на тази около случая с Христо Бисеров. Пък после ще му мислим кой колко зеле и кой колко пари е прибрал.

За да не ни стане прекалено кисело, ще уравновесим вкусовете с лютеница. За целта ще се отправим към Орлов мост. Там, на 16 ноември, се събра предостатъчно червено, от което да получим запомняща се контралютеница. Потвърждава го и Янаки Стоилов от БСП.

И за финал ще се подсладим. Ще се поглезим със специален конфитюр. Точно като полицаите – и те се захаросват със скъпи хотели. Ама така де, всички трябва да са доволни.

След усилената подготовка, прибираме старателно зимнината и вече сме готови за зимата на Орешарски.


*                     *                     *

 Благодаря на всички, които все пак преживяха по свой си начин едно подобно начинание. Аз се уча в момента и вашата оценка е важна за мен. Благодаря още веднъж!

Хубав ден желая на всички! :)




11 коментара:

  1. Обичам и туршийка, и лютеничка, и конфитюр, но домашни - важно е да се знае. Тази зима обаче, много ще ни загорчи с подобна зимнина. Дано само политиците да я употребяват.
    А теб, Гери, ще те навести музата и още как. :) Тя дори не те напуска, ти винаги си в стихията си! Прегръдки и много усмихви през днешния ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, приключваме за момента с рубриките (в университета) и това е причината. :)
      Но ти благодаря, че взе отношение за всяка една, много е ценно за мен!
      Прегръщам те и ти желая много красива и уютна вечер!

      Изтриване
  2. Много точно си го описала, Гери! Много ме е яд (не знам още какви думи да намеря), че живеем в такава абсурдна държава и с всеки изминал ден този абсурд се увеличава все повече и повече...
    Усмивки и успешен ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, не го мисли така. Аз съм сигурна, че един ден нещата ще се оправят и ще дишаме по-спокойно. :)
      Благодаря ти, че отново намина покрай моята рубрика. Поздрави сърдечни! :)

      Изтриване
  3. ммного "ароматна" зимнина си приготвила,и Бай Ганьо би завидял за нея :))))
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали... Толкова ароматна, че да ни преседне чак. ;)

      Миме, благодаря ти, че наминаваше покрай рубриката ми!
      Желая ти хубава вечер! :)

      Изтриване
  4. Ще ме откажеш от зимнината, Гери :)) Много забавно си го написала, хареса ми! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Съжалявам много за ситуацията в момента, която те провокира, Гери,
    но пък се наслаждавам на умението ти да я пресъздадеш по такъв нестандартен и оригинален начин. Бих се радвала следващите части на рубриката ти да носят позитивния коледен дух. Страхотна си!
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Снежи, Дианка, благодаря ви, че бяхте съпричастни с моята рубрика. :)
    Хубав ден, момичета, с мнооого усмивки! :)

    ОтговорИзтриване