петък, 17 май 2013 г.

Надлъж и нашир

Каня ви на разходка до едни китни зелени хълмове, за да отпуснем съзнанието и да прострем погледа си надалеч. Не ви е нужно нищо специално. Само желание, приятна компания и добро настроение. Бих добавила - липса на предразсъдъци или по-скоро отърсване от миналото. Да, мястото, което съм избрала, е белязано с черно и то неотдавна (не ми се иска да говоря за тези случаи, вероятно трагедията около тях е известна).

Но днес ще обагря със зелено, даже с много зелено. Ще се потопим заедно сред всички багри на пролетта, за да уловим красотата й. Можем да се заслушаме и в песента на вятъра, разказващ славни истории. По-смелите могат да полетят със съзнанието си безбрежно из високите хълмове, за да се рее душата им на воля. А на всички искам да кажа - добре дошли на Бакаджиците!

Както обича да казва бащата на моя приятел "Ще си спретнем един воаяж". Много ми харесва тази думичка "воаяж", голяма романтика се крие в нея. Та точно такъв воаяж си спретнахме тримата. Подготовка - усмивки, дестинация - малко нависоко, за финал - мили спомени. Занапред - друг воаяж. ✌



























 "Ако знаеш само колко легенди има за тези места. И Индже войвoда е минавал оттук. Знаеш кой е, нали?" - така си говорим в колата, докато пътуваме към китните хълмове. А аз се опитвам да снимам в движение и мърда ли-мърда тази ръка. Щеше ми се да покажа как хълмовете се виждат и отдалеч, дори паметникът е забележим с просто око. Фокуса няма да го коментирам, даже ще си затворя очите. Хайде, само едното, за да виждам все пак.



























"Бакаджиците е верига от ниски хълмове, които геоложки принадлежат към Средногорието.
Простират се на изток от р. Тунджа, на около 15 км от гр. Ямбол. Най-високият връх на Бакаджиците е Севети Сава (515 м), на който е разположена радиорелейната станция „Бакаджик“, известна още като „РРС Ямбол“. Името „Бакаджик“ произлиза от турските думи бак и ачик и означава „височина, от която се вижда надалеч." - по думите на Уикипедия. Е, така е, този път грешки няма. А връх Св. Сава се вижда на снимката - този, който е най-отзад.


 Така... Вече сме горе. И се взирам, снимам, попивам всичко, но пак не ми стига. Поля, планини (в далечината се вижда Стара Планина) - чудо. На подобни места не времето спира, ами и душата ми. Просто се спотайвам в себе си и не искам да се откъсна от чувството. Природа, какво да се прави!



Дали ако скоча в тези дървета, ще се случи като в детските филмчета и около мен ще литнат птички, цветята ще ми се усмихнат, а аз весело ще си вися на някой клон? По-добре да не рискувам. Приемам, че анимациите за мъници в голяма степен са провокация на фантазията. Тук и разум е нужен. ッ
 




























Малко беше мъгливо, та не успяхме да видим всичко, което хълмовете предлагат. "При ясно време се вижда и Черно море" - така научих.
... Ех, море, не те зърнах, но дано да имам възможност за това през лятото.


























Това е въпросният паметник, който се издига върху единия от хълмовете и се вижда от мноoого далеч. Малко смело ще се изкажа, но... комунистическа история - спирам тук. Е, наистина е внушителен с размерите си. Застанал до него, човекът е като мравка. Но пък хора са го градили, нали така...



























Ще си се върна на тревичките и дърветата, по-приятно ми е сред тях. Всеки според вкуса си, нали така?



























А тук ви казваме "чао и до нови срещи" с моята нова приятелка. Беше щедра откъм пози, а аз не пропуснах възможността (много обичам пеперуди).


Бакаджиците не са чудо невиждано, но са поредното доказателство за природата, която си имаме. И ако ви се отвори път натам, отбийте се и се насладете на чудните картини пред себе си - почти като от птичи поглед. ❀


25 коментара:

  1. Красиви поляни! Като ги гледаш и вдъхновяват ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Красиво и романтично място, пълно с много истории, на което никога не съм била по това време на годината, благодаря за разходката през твоя обектив и думи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, ако има път, отбий се. Наистина е много релаксиращо там.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Гери !много сладки са снимките!!! аз съм Мин ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мин! Радвам се да те видя тук. Заповядай, винаги си добре дошла. И благодаря!
      Хубав ден!

      Изтриване
  4. Unas imágenes preciosas y muy relajantes.Un saludo

    ОтговорИзтриване
  5. Много красиво, зелено, майско! :) Не рискувай със скачането, Гери! Макар че щеше да е много хубаво, ако наистина може да скачаме на пухкави килими от короните на дърветата, а после да сме си отново цели. :D
    Хубави почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Зажадняла съм точно за такива картини, Гери! Да виждам красота надлъж и нашир. Благодаря ти за разходката, за зеленото, което отпусна душата ми! И бон воаяж и следващия път! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Голяма красота е наистина!Гери,благодаря за доставеноо удоволствие от тази ваша разходка!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, Снежи, Живе, радвам се, че ви харесва и споделяте емоциите от разходката.
      Прекрасен ден, момичета!

      Изтриване
  8. гиги дано по често да ти се налага да постваш подобни публикации:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано, Вели, и аз си го пожелавам. Предстои сега по-близка дестинация, но да видим. =)
      Хубав ден ти желая!

      Изтриване
  9. Чудесни снимки! Не съм ходила там, благодаря ти, че ни поразходи:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ти е била приятна разходката, Траянче.
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Красота - такива снимки могат само да ме размечтаят и вдъхновят! Чудесни места, зеленина и спокойствие. Усмивки, Гери! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Дани. А само си представи, ако се снима с хубав фотоапарат... Размечтах се. ;)
      Хубава вечер!

      Изтриване
  11. Гери, успях да отпусна съзнанието си и да се насладя на прекрасната природа. Снимките ти са страхотни. Благодаря ти за разходката и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, радвам се!
      А за снимките - много ми е мъка, защото искам много повече и от тях, и от себе си, но за момента толкова. Не се отказвам де. ;)
      Поздрави и усмивки ти изпращам!

      Изтриване
  12. Eха, аз съм родена в този край и ми беше приятно да видя родни, мили картинки!Мерси! И много пролетно настроение ти желая-Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, добре дошла тук! Много се радвам да те видя в моето местенце. И да, много е приятно. Аз не съм от този край, но определено за мен беше удоволствие разходката из хълмовете.
      Ще очаквам следващите ти истории за вълнуващи места и много емоции.
      Поздрави!

      Изтриване
  13. Толкова красота на едно място!
    Бакаджиците са толкова близо до Сливен ,а не съм намерила време да ги видя!
    Благодаря за разходката ,Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина са ти близо, Мими. Много хубава гледка се открива отгоре, при първа възможност се възползвай.
      А аз така мечтая за Карандила и сините ви камъни... Надявам се след сесията да си направим една екскурзия и до там.
      Благодаря, че намина. Хубава вечер ти желая!

      Изтриване