петък, 14 декември 2012 г.

На грис... вълна

Обичам грис и това е. Доскоро бях опитвала само десерти с него, но вече не е така.
Всичко започна с желанието за направата на грис халва. Много лесен, но и много вкусен десерт. За разлика от повечето хора, които се мръщят на това лакомство, рецитирайки важно как го мразят заради детската градина, аз пък точно там го заобичах. А днес си го приготвям сама и то с най-голямо удоволствие.

Грис халва

 

 Няма да пиша рецепта, защото винаги я правя "на око". Не следвам точни пропорции, но си я приготвям по един и същи начин всеки път.
Първо си сипвам малко олио. Като се загрее, слагам грис "на око" и го запържвам до златисто. После започвам да доливам топла водичка, така че да не стане рядко и после да се втвърди добре. Захар слагам между 1 и 2 чаени чаши - на вкус. Подправям с канела.
Пробвала съм да добавя и плодове, както и настъргана кора от лимон или портокал. Най-много ми харесва "чиста" с малко канела.





Ами, това е моята грис халва.
Извинявам се за снимките, но такива са възможностите на фотоапарата ми и то при вечерни снимки.
Хубавото е, че снимките не влияят на вкуса!





Докато си приготвях грис халвата, се сетих и за нещо друго. Една колежка веднъж ми беше разказвала колко вкусен е хайверът от грис. Какво пък ще е това, чудех се аз. И точно докато си готвех грис халвата, реших, че ще разбера и какъв е този хайвер.

Фалшив хайвер


Прегледах различни рецепти, накрая си си добавих и няколко неща от мен.

Необходими продукти:
- 1 каф. ч. грис;
- 4-5 каф. ч. студена вода;
- 1 яйце;
- около 1 каф. ч. олио;
- половин главичка лук;
- 1 ч. л. черен пипер;
- 1 каф. л. сух чесън на прах;
- лимонов сок на вкус;
- сол на вкус.

Начин на приготвяне:
Слагаме водата в тенджерка и прибавяме гриса. Поставяме на горещ котлон и бъркаме постоянно, за да не се образуват бучици. Постепенно сместа ще започне да се сгъстява, като бъркането продължава. Грисът е готов, когато започнат да остават следи от бъркането.
Оставя се да се охлади за десетина минути. През това време аз си настъргах лука. Предварително си приготвих домашна майонеза от яйцето и олиото плюс няколко капки лимонов сок.
Когато грисът се поохлади, прибавяме майонезата и разбъркаме добре. Следват настърганият лук, черният пипер, лимоновият сок, солта и чесънът на прах.
Поднася се с кисели краставички и маслини. Аз открих, че страшо му отива и копърът - чуден вкус се получава.






 Определено фалшивият хайвер ме спечели като фен. Ще си го приготвям честичко, като ще експериментирам смело с вкуса и подправките.





Това бяха моите предложение с грис. Ще има и още, но... по-нататък.
Да ви е сладко!
  

Няма коментари:

Публикуване на коментар