петък, 26 октомври 2012 г.

Честито да ти е името!


Днес е Димитровден и имам повод да бъда двойно щастлива. Човекът до мен има празник, а това означава, че и аз имам. Да ми е жив и здрав!
Благодаря ти, че те има и си до мен!

Торта "Пеперудено дихание"



Когато попитах каква да бъде тортата, отговорът беше "С шоколад, орехи и банани". Защо ли не се учудвам... ;) И така, предстоеше да си изпълня обещанието. Бях избрала сладкиша с майонеза на Сладка Хапка за основа при приготвянето на блатовете, крема на Лабрекс, който все по-често "придружава" въпросния десерт, и крокан за украса. Е, нищо ново при мен - накрая излезе малко по-различно. Исках 4 блата, станаха 2. Исках крема на Лабрекс, господинът поиска "тежък крем". А за крокан нямах сили, а и никога не съм правила, така че не ми се рискуваше в 11 вечерта...
И така, бях си приготвила блатовете още през деня. Рецептата е ето ТУК, няма смисъл да я преписвам дословно. Сладка Хапка, благодаря за интересната идея. Получиха се плътни и вкусни блатове.
Времето си минаваше. Минаваше и 8:30 вечерта, а аз още ровех за рецепта за "тежък шоколадов крем". Накрая реших какво ще е, отидох до магазина и всичко започна. Ето и кремът, който си измислих:

Шоко крем

200 гр. течен шоколад "Финети" с вкус на лешник
1/2 пакетче крема сирене (от българското)
1 банан

И така. Взех първия блат, полях с 5-6 лъжици прясно мляко, подправено с малко ванилова есенция. Намазах обилно с крема, в който бях добавила пюрирания банан. Нарязах на малки парченца още половин банан и го наредих отгоре. Сложих втория блат, повторих процедурата с прясното мляко и с малко крем намазах тортата отвън. Отгоре настъргах натурален шоколад, а отстрани посипах със смлени прехи. И за разкош - направих карамелена пеперуда и едно... абстрактно цвете. Според именника беше "трева". Получи се ефектно, но сутринта, когато трябваше да снимам тортата, "цветето" почти се беше стопило.
Може би е писано винаги да се случва нещо непредвидено, когато правя торта. Въпреки това крайният резултат ни хареса, наистина стана една много вкусна тортичка. Именникът беше усмихнат до уши, а аз получих (заслужено) "браво".


Честит имен ден на всички празнуващи! Бъдете здрави и много обичани!




1 коментар: